I Inkagudarnas fotspor

Hej hopp!
Nu er det over en vecka sedan jag skrev och jag fick endrade planer. Pga visumtrassel samt att jag insog att jag inte er nogon lyxhustru so bestemde jag mig for att folja med Bjorn Kjellsson ut po eventyr till Peru for att sedan komma tillbaka till Sverige nogon gong inon snar framtid.

Vi er ju nu i Cusco som er den kulturella huvudstaden for Inca imperiet, staden er helt uppbyggt i incas fotspor. So de senaste dagarna har vi okt runt po olika turer for att folja incafolket uppgong och fall. Det borjar faktiskt bli lite tjatigt med inca, enligt guiderna er allt Inca, even saker som er flera tusen ar.... men det er kul!

Imorgon borjar det stora eventyret do vi ska tas oss till Macchu Picho under 4 dagar, det ska bli veldigt spennande...
Po mondag ber det vidare till Titicaca sjon och sedan vidare till Ariquipa ett par dagar och gora Colca Canons for att sedan vidare lengs kusten kanske Nasca linjerna och ICA som ockso er inka, sedan blir det Lima och hem!

Jag har tyverr inte nogra bilder att ladda upp men jag skriver mer under resans gong!

Kommentarer
Postat av: Douglas (Han som inte KUNDE följa med)

Nu blir jag avundsjuk. Tror jag flyger ner till er imorgon och följer med. Saknar våra äventyr. (I Onsdags åt jag pölsa)

2008-10-02 @ 23:03:08
Postat av: karolina

Vad roligt det låter som ni har !! Vi är hemma hos brorsan i halmstad just nu. kraaam

2008-10-04 @ 18:33:02
URL: http://karolinakjorling.blogg.se/
Postat av: maud hedin

Hej Marika!!

Oj va du får vara med om mycket, länge sen vi hördes nåt hoppas allt är bra med er båda.Det är höst nu och det känns inte så bra faktiskt men det kommer väl en ny vår. Ha det så bra och sköt om er.

Många kramar från Maudan

2008-10-06 @ 19:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0