Tredje dan mot Inkamolet

Vid 5 snoret blev det vackning och frulle, sedna blev vi upphemtade av en van och vi oka ca 40 minuter till ett berg. Enligt gudien so skulle vi klettra upp for berget i ca 2-3 timmar och sedean ner. Rackarns vad jobbigt det var, jag trodde ett tag att jag skulle kasta in handduken. Men aterigen so var de australienska tjejerna ett grymt stod so vi fixade det tillsammans. Vi gick typ 50 meter sedan oterhemtning och so vidare.

Israelerna var oterigen i sin egen lilla varld, de som var yngre borde ju haft bettre kondis en mig, men so verkade inte fallet.

Tillslut kom vi i alla fall upp po berget der vi fick en long rast, po bergstoppen mitt emot log Macchu Picchu..

Vegen ner gick bertydligt bettre opch vid 2 so nodde vi till Hidro Eletrica der vi ot lunch. Der kunde vi velja mellan att oka tag till Aguas Calientes som var vor slutdestination for dagen eller vandra.
Jag tog taget medan Bjorn och pojkarna gick hela vegen.. toka!

I Aguas Calientes blev vi inkvarterade po ett bra hostal med egen toa och dusch. Po kvellen blev det en god middag ch sedan nogon ol med Scott och Woody.

Freddie vor guide kom med mindre bra neheter, var agency hade inte ordnat med togbiljetter tillbaka till Cusco ca 5-7 mil. Dagen derp skulle det bli togstrejk och vi hade ordnat med buss po mondagen for att ta oss vidare fron Cusco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0