Galapagosöarna (måndag, San Cristóbal)

 Dykområde

På måndagsmorgonen åt vi en surberb frukost och sedan gick jag och Dogge och provade snorkelutrustning inför dagens övningar. Det skulle bli dykning för pojkarna och snorkling för mig och Dogge. På dykshopen hittade vi en svensk tjej vid namn Malin som också skulle med båten.


Jag kommer så klart inte ihåg alla namn dit båten gick under dagen, men vi började snorkla vid en liten ögrupp, där såg vi en vattensköldpadda som låg och sov under vattnet. Jag och Dogge såg jättetuffa krabbor som var alldels röda och vita (redan kokade?). Sedan kom det ett gäng baby sjölejon som ville leka med mig, hur tufft som helst!

Sedan bar det iväg till Kicker Rock, där vi skulle snorkla igenom en skreva och ut till andra sidan av ön. Det var rätt strömt så man fick paddla på rejält, sedan så läckte det in vatten i både cyklopet och luftslangen så det var lite jobbigt. I mitten av skreven när jag inte kan göra nåt, ser jag mitt livs mardröm, nere på botten under mig simmar ett gäng HAJAR!!!

Jag känner att jag mer eller mindre får panik i hela kroppen, men vad ska jag göra, båten är på andra sidan och jag måste ta mig dit. Ett rationellt tänkande är ibland bra att ha, så jag bestämmer mig helt enkelt att lugna ner mig och fortsätta min snorkling och istället tänka att Dogge är nog mumsigare än mig. Men jag tittar ner och runt mig hela tiden för att se om det kommer någon fena emot mig! Jag tar mig till båten levande och med alla tår behållna!


Efter dykturen var alla rätt trötta så det blev en lugn eftermiddag och kväll! Malin från Sverige bestämde sig för att haka på vårat gäng och följde med på hela resan! Väldigt trevlig tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0