Galapagosöarna (tisdag, Floreana och Isabella)

 Ett sjölejon som diar!

 Bräkande sjölejon

På tisdagen blev det en tidig frukost och gruppen utökades. Vi fick nya resekamrater från England, Ewie (även kallad Pling Plong), Emily från USA, Katherine från Schweiz (kallad Gertrud, Gertie eller Bojen), Julia från Tyskland samt den underbart trevlig spanska familjen José, Carmen och Lucia som bara var 6 år gammal.  Vid halv 8 satte vi oss på en s.k. speedbåt för att ta oss till en ny ö, Floreana. Efter ca en halvtimma var det dags att göra vår guides favoritsysselsättning nämligen snorkla. Jag mådde väldigt dåligt på båtresan och var ganska sjösjuk så det var inte så trevligt att ta på sig en kall våtdräkt och hoppa i vattnet igen. Snorklingen var si så där, det var förbannad vågigt och strömt så jag blev faktiskt helt utmattat, så jag snorklade bara en 15 minuter eller nåt. Sedan såg jag ju hajar igen och det förklarar saken vidare.

Efter en guppig resa på ca 2 timmar var vi framme vid en ny ö dvs. Floreana. Vi började först med en lunch och sedan utforskade vi ön och åka omkring i ca 2 timmar. Efter det så bar det vidare med båt igen mot ön Isabella, där vi skulle sova för natten. Vi blev tilldelade ett strandhotell som var helt OK, förutom att det var myror överallt. Sedan blev det middag och en öl ute på öns pir! Malin hade fått ett annat hotell än oss och det visade sig att hon blivit utelåst så hon sov hos mig och Peter.

 Utflykt på Floreana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0