Galapagosöarna (torsdag, Santa Cruz)



 

På torsdag blev det frukost klockan 7 sedan bar det iväg mot den fjärde och sista ön Santa Cruz. Redan direkt jag satt mig på båten kände jag att det här kommer att bli jobbigt och jag mådde inte så bra igen, efter en 40 minuters båt färd stannade båten och det var dags för en klassiker nämligen snorkling. På med en kall våtdräkt, men jag hade faktiskt tur med utrustningen denna gång, inget läckte in så det var faktiskt rätt kul att snorkla. Tyvärr så var det ju som vanligt hajar där vi snorklade så jag tyckte fortfarande att det var rätt jobbigt. Efter snorkelturen åkte vi båt i ca 2 timmar innan vi tog oss till Santa Cruz, som är ögruppens mest befolkade ö och ganska turistig. Vi fick ett helt OK hotellrum och sedan blev det lunch. Efter lunchen bar det iväg till Tortuga Bahía, eller Sköldpaddsviken där vi bara tog det lugnt och bäddade ner Magnus i sand.

Efter blev det en god middag och två glas rött och sedan sängen.

 Tortuga Bay


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0