Roliga citat och definitioner under veckan:

" Jag skulle ha serverat den med en basilikakvist" Cecilia om Björn smarriga gorgonzolapasta på en restaurang i Quito.


"Tjejerna kan inte dansa salsa och sedan är de för fula" Överförfriskad Björn om det colombianska salsastället i Quito.


"Hur fan kan de stänga en vulkan klockan halv 8" Jag som trodde att de var en vanlig vulkan och inte en nöjespark som hette Vulkanen.


"Tänk den som kunde släppa en fis" Magnus avundsjuk över att alla kunde fisa utom han med sin trasiga mage.


"Är det vanligt att man äter snopp i Spanien?" Jag råkade för första gången i mitt liv säga fel mellan kyckling=pollo och snopp=polla till den spanska familjen (jag har ju trillat det där tusen ggr i huvet om vad som är vad)


"Hygien är bara löjligt" Björn lär ut tips om hur man blir en riktig backpacker. Cissi, Björn och jag duschade på tisdagskvällen och tog den andra duschen på fredagskvällen. Vi blev ju rena när vi forsrände.


"Jag tar nog en öl ändå" Veliga Cecilia, först beställer hon in en öl men ändrar sig innan ölen kommer och tar ett glas vin, när hon sedan får vinet kommer hon på att hon egentligen nog vill ha en öl.


"Ska vi inte ta en sådan där rökcigarett?" Björn myntade uttrycket rökcigarett under förra årets midsommar men ordet användes flitigt.


"Jahaaaaaaaaaaaaaaa" Douglas svar när man just har förklarat något för honom.


"Hurry, Hurry" Ridguiden Jonny lär oss att genom att säga hurry, hurry så kommer hästarna att öka farten.


PlingPlong: Malin kom inte på vad Ewie hette och eftersom han hade asiatiskt ursprung så blev det ett passande namn


Bojen: enligt Peter så såg Katerine ut som en boj när hon satt och sov i båten eftersom huvet gick runt och runt.


Gertrud: Peter kommer inte på vad Katerine heter utan tar det närmaste tyska namn han tycker passar, även om hon var från Schweiz.


Gertie: en förkortning av Gertrud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0